× franchisor.ir

جاذبه های توریستی اتریش

قصر بلودر در وین

قصر بلودر یکی از جاذبه های توریستی معروف اروپا و از موزه های معروف در اتریش می باشد. این کاخ از دو کاخ بالا و پایین تشکیل شده که پیش از این در دست ملکه ماریا ترزا بوده است.
در این قصر یا موزه کلکسیونی از نقاشی های زیبا و خاص نقاش های معروف موجود است. علاوه بر آن در کاخ بالای این قصر می توانید زیباترین مناظر زیبای وین و در کاخ پایین مزارع زیبای مرکبات که شامل 4000 گونه گیاهی می باشد را مشاهده کنید. در فصل بهار و تابستان گیاهان رشد پیدا می کنند و مناظر زیبایی را در کاخ به وجود می آورند که باعث جذب توریست ها و گردشگران زیادی می شود.

کاخ بلودر اتریش

کاخ بلودر پایینی

محل زندگی شاهزاده اوژن در «بلودر پایینی» قرار داشت. ساخت این بنا در سال ۱۷۱۴ آغاز شده و دو سال به طول انجامید. می‌توانید اتاق‌های زیبایی را در این کاخ ببینید که به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند. بسیاری از اتاق‌ها به روی بازدیدکنندگان موزه باروک باز هستند؛ این موزه، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و مجسمه‌های عصر باروک را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید اتاق غذاخوری، تالار آینه و اتاق‌ خواب را تماشا کنید. تالار مرمر یکی از قسمت‌های برجسته این کاخ به حساب می‌آید که به طرز خیره کننده‌ای با نقش برجسته و مجسمه‌های چشم‌نواز تزئین شده است.
نقاشی‌های سقفی اثر «مارتینو آلتومونته» (Martino Altomonte) که در سال ۱۷۱۶ کشیده شده اند، شاهزاده اوژن را در هیئت خدای آپولو به تصویر می‌کشند. یکی دیگر از اتاق‌های جالب توجه، تالار «گروتِسْک» است که دیوارهایش به سبک خانه‌های روم باستان تزئین شده‌اند. در این قسمت می‌توانید مجسمه‌های عجیب، با حالات چهره غیر معمول را ببینید. ساختمان نارنجستان که در ابتدا برای حفاظت از درختان طی زمستان ساخته شده بود امروزه برای نمایشگاه‌های موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسطبل‌ها هم تبدیل به موزه هنر قرون وسطی با مجموعه‌ای بزرگ از نقاشی و مجسمه‌های قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۶ شده است.

کاخ بلودر اتریش

کاخ بلودر بالایی

در انتهای جنوبی فضای سبز، در بالای شیب، «بلودر بالایی» قرار دارد. این کاخ را بزرگ‌ترین شاهکار معماری «یوهان لوکاس فون هیلدبرانت» می‌دانند. نمای خارجی آن بسیار تحسین برانگیز بوده و نسبت به بلودر پایینی جلوه بیشتری دارد. به ویژه ورودی اصلی رو به جنوب، بسیار دیدنی است. مجسمه‌های متعددی که ورودی را مزین کرده‌اند، اشاره به پیروزی علیه ارتش ترکیه دارند.
دیدنی‌ترین قسمت کاخ، تالار طبقه همکف با مجسمه‌های بزرگی است که سقف گنبدی را حمایت می‌کنند. مجموعه هنری اتریش در کاخ بالایی نگهداری می‌شود که یکی از برترین موزه‌های وین است. تمرکز این مجموعه بر آثار هنری قرن نوزدهم تا بیستم، با شاهکارهایی از هنرمندان به نامی چون «ونگوگ»، «مونه»، «رُنوار»، «شیله» و «کوکوشْکا» می‌باشد. شهرت این موزه بیشتر به خاطر مجموعه بی رقیب آن از آثار «گوستاو کلیمْت» است؛ نقاش اتریشی برجسته‌ای که یکی از پیشگامان جنبش انتزاع وینی بود.

کاخ بلودر اتریش

 ** جهت دریافت مشاوره تلفنی و حضوری با کارشناسان ما با شماره های 86087214 - 86087195 ازساعت 9  الی 18 در تماس باشید. *

مشاوره رایگان