× franchisor.ir

 

درخواست ویزا و اقامت جمهوری چک 

ثبت یک شرکت شرط لازم برای دریافت ویزای تجاری می باشد ، اما شرط کافی نیست. اداره مهاجرت کشورها تصمیم به صدور ویزای تجاری می نمایند ، لکن در صورت کامل بودن مدارک لازم برای انجام پروسه ، نگرانی از بابت عدم دریافت ویزا نخواهد بود.
ضمنا از ابتدای سال 2011 ویزای اولیه تجاری به صورت 6 ماهه صادر می شود ، به جای 12 ماه. و پس از آن برای مدت 2 سال به 2 سال تمدید خواهد شد. فقط بعد از 5 سال حضور در جمهوری چک قادر به درخواست اقامت دائم جمهوری چک خواهد بود و نه زود تر.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری 6 ماهه اولیه عبارتند از:

- مدیر عامل یک شرکت در جمهوری چک بودن (شرکت تاسیس شده)
- داشتن بیمه نامه درمانی برای مدت 6 ماه اولیه از یک شرکت بیمه در جمهوری چک ( ما به شما معرفی خواهیم کرد)
- اثبات دارایی نقدی برای زندگی 6 ماهه در جمهوری چک (با توجه به تعداد افرادی خانواده حداقل از 5000 یورو )
- داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برابر اصل شده و دارای مهر وزارت امور خارجه ترجمه شده به زبان چکی (ترجمه را ما انجام می دهیم)
- داشتن گواهی محل اقامت مد نظر در جمهوری چک با تایید دفتر اسناد رسمی ( در این مورد هم ما به شما کمک خواهیم کرد)
- معرفی خود به اداره امور مهاجرین در 3 روز اول رسیدن به جمهوری چک

پس از دریافت ویزای 6 ماهه تجاری اولیه برای خود و خانواده قادر خواهید بود تجارت خود را فعال نموده و حین اتمام 6 ماه درخواست اقامت 2 ساله نمایید.

 

مدارک لازم برای تمدید ویزای 6 ماهه به 2 ساله به شرح ذیل است :

- کماکان مدیر عامل یک شرکت در جمهوری چک بودن (شرکت تاسیس شده)
- داشتن یک بیمه ترکیبی از شرکت های بیمه در جمهوری چک
- اثبات داشتن درآمد ماهانه برای زندگی (با توجه به تعداد افراد تحت تکفل حداقل از 500 یورو در ماه)
- اثبات عدم بدهی به اداره مالیات یا بیمه
- ارائه بیلان مالیاتی 6 ماهه شرکت
- داشتن گواهی محل اقامت مد نظر در جمهوری چک با تایید دفتر اسناد رسمی

 

ویزای کاری جمهوری چک

برای کار در جمهوری چک باید کارفرمایی از این کشور برای شما دعوت نامه کاری بفرستد تا شما بتوانید برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک اقدام بفرمایید . در غیر این صورت امکان گرفتن ویزای کاری نیست ، چون اگر در این کشور نیروی متخصصی نیاز باشد ابتدا در کشور خود به مدت سه ماه برای جذب نیروی متخصص آگهی می کنند اگر شخصی مراجعه نکرد نوبت به اتحادیه اروپا میرسد، باز هم اگر کسی مراجعه نکرد نوبت به آمریکا و بعد آسیا خواهد رسید،عملا امکان دریافت ویزای کار جمهوری چک وجود ندارد. ولی چنانچه شخص موفق به کسب دعوت نامه کاری شود و در این کشور کار کند و مالیات پرداخت نماید. چنانچه 5 سال پیاپی در این کشور مشغول به کار باشد و بیمه و مالیات پرداخت نماید می تواند درخواست اقامت دایم چک را به دولت ارایه دهد و بدین صورت اقامت دایم کشور چک را اخذ نماید.

 

 

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق تاسیس شرکت

 

پروسه ثبت شرکت تا دریافت اقامت جمهوری چک

در کشور جمهوری چک امکان تاسیس شرکت و یا خرید شرکتی که قبلا تاسیس شده و اکنون غیر فعال است وجود دارد . علیرغم تبلیغات گسترده ای که برای خرید شرکت های قدیمی وجود دارد ، از آنجایی که معمولا هدف اصلی از ثبت شرکت دریافت ویزای تجاری و اقامت است ، به طور جدی تاسیس شرکت جدید در جمهوری چک را پیشنهاد می شود. دلیل این موضوع پاره ای از مسائل تکنیکی به شرح ذیل است :
- از لحاظ فنی و اجرایی زمانی که شرکت آماده خریداری می شود شما مدیر عامل شرکت خواهید بود اما از لحاظ سندی و رسمی ، تغییر نام شرکت ، مدیران شرکت ، آدرس شرکت و موضوع شرکت ، و انعکاس این مطالب در اداره ثبت شرکت ها یک پروسه زمان برخواهد بود که معمولا به همان میزان تاسیس شرکت جدید به زمان نیاز دارد.
- در سایت اداره ثبت شرکت ها ، همواره نام مدیران قبلی شرکت دیده خواهد شد در نتیجه کاملا مشخص خواهد بود که این یک شرکت بازیافت شده است.
- سهام داران جدید شرکت هیچگاه نمیتوانند مطمئن باشند که مدیران قبلی حتی برای یک روز کار غیر قانونی و یا فعالیتی که باعث بدهی مالیاتی شرکت بشود را انجام نداده اند.
- در یک شرکت آماده و غیر فعال ، سرمایه اولیه پرداخت شده است و سهامداران جدید ان مبلغ را به جمهوری چک انتقال نمی دهند در نتیجه این موضوع در تصمیم گیری اداره مهاجرت جمهوری چک تاثیر زیادی خواهد داشت . چرا که این ذهنیت به وجود می آید که متقاضی جدید توان مالی کافی برای راه اندازی کسب کار در جمهوری چک را ندارد.
- سرمایه اولیه شرکت که پرداخت شده است قبل از انتقال شرکت به طور حتم از حساب شرکت برداشت شده است در نتیجه مالکین جدید شرکت با مشکل خالی بودن حداقل 200 هزار کرون چک در اسناد حسابداری مواجه خواهند بود.


قدم اول : مدارک لازم برای ثبت شرکت

- انتخاب نام شرکت (باید تداخل با نام شرکت های دیگر نداشته و مورد تایید اداره ثبت شرکت ها قرار بگیرد).
- آدرس شرکت (یا آدرس مجازی ثبت شده در جمهوری چک و یا آدرس ملک مد نظر متقاضی).
- چگونگی تقسیم سهام شرکت (حداقل سهام هر سهام دار 20 هزار کرون چک باشد).
- مشخص بودن موضوع فعالیت شرکت (انتخاب یک یا چند موضوع از بین لیست موضوعات شرکت ها)
- مشخص بودن مدیر عامل یا مدیران عامل و سهام داران معمولی
- در موارد سهام دار بودن شخصیت حقوقی روزنامه شرکت + مشخصات مدیران + ترجمه با مهر وزارت امور خارجه

مشخصات کامل متقاضیان توسط جدول اکسل دریافت خواهد شد و فرم های وکالت نامه برای ایشان امضا خواهد آماده خواهد شد. تمامی مدارک به انگلیسی ترجمه خواهد شد که متقاضی از ماهیت چیزی که امضا می کند با خبر باشد. امضا مدیران باید دارای پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار باشند و وکالت نامه برای دفتر خانه ، اداره ثبت شرکت ها ، اتاق بازرگانی و بانک خواهند داد. پس از این مرحله نیازی به حضور شخص متقاضی در جمهوری چک نیست و تمامی کار به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. اگر هر یک از مدیران یا سهامدارن توانایی حضور در جمهوری چک برای امضا وکالت نامه ها را نداشته باشند ، وکالت نامه ها در نزدیک ترین سفارت جمهوری چک امضا خواهد شد و کار تاسیس شرکت از راه دور توسط ما انجام خواهد پذیرفت. تمامی مدارک لازم باید از صدور آنان بیش از 3 ماه نگذشته باشد و دارای ترجمه رسمی به زبان چکی باشد.


قدم دوم : آدرس دفتر

باید یک آدرس دفتر برای آدرس شرکت خود بدهید.

 

قدم سوم : ثبت موضوع شرکت تجاری

در یک یا چند موضوع ، می توان مجوز فعالیت گرفت. بعد از ثبت و تشکیل شرکت مجوز ها قابل حذف و اضافه می باشند. بعضی از موضوعات خاص نیاز به دیپلم ها و یا گواهی های خاصی دارند اما به طور کلی 90% موضوع ها بدون نیاز به هیچ گونه مجوز قابل ثبت و دریافت می باشند. این پروسه معمولا 1 تا 2 هفته زمان می برد.


قدم چهارم : سپرده گذاری سرمایه اولیه شرکت

سهامداران باید مبلغ 200 هزار کرون چک (تقریبا معادل 7400 یورو ) به حساب شرکت که برای ثبت شرکت افتتاح گردیده است واریز نمایند . این حساب با حضور یکی از مدیران شرکت و یا توسط ما به وکالت از مدیر شرکت افتتاح خواهد شد. این حساب تا زمان تاسیس کامل شرکت بلوکه خواهد بود و پس از اتمام پروسه تاسیس قابل برداشت خواهد بود.


قدم پنجم : گواهی عدم سوء پیشینه

هر کدام از سهام داران نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه خواهد داشت ، اعتبار صدور این گواهی نباید از 3 ماه بیشتر باشد. بدون مهر وزارت امور خارجه این گواهی بدون ارزش قلمداد می شود.


قدم ششم : تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکت ها

تمامی مدارک فوق به اداره ثبت شرکت ها داده خواهد شد و تاسیس نهایی شرکت بین 15 تا 20 روز کاری به طول خواهد انجامید.
معمولا از لحظه امضا وکالت نامه ها کل این پروسه بین 3 تا 6 هفته به طول خواهد انجامید.


قدم هفتم: انتقال مدارک به متقاضی

1- مدارک تاسیس شرکت
2- مجوز های تجاری شرکت
3- مدارک اتاق بازرگانی


قدم هشتم : ثبت شرکت در اداره مالیات

ثبت شرکت در اداره مالیات و همچنین در صورت وجود کارمندان ثبت نام آنها برای بیمه درمانی اجباری است .

 

مزیت ها :

- اخذ ویزای تجاری 6 ماهه برای مدیر عامل به همراه اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال)
- تبدیل ویزای 6 ماهه به اقامت 2 ساله موقت چک
- دریافت اقامت و پاسپورت جمهوری چک پس از 5 سال
- امکان سفر به تمامی نقاط محدوده شنگن بدون ویزا از بدو ورود
- امکان سفر توریستی بدون ویزا به آمریکا پس از دریافت اقامت 2 ساله اولیه
- امکان افتتاح حساب و تجارت با حساب های شرکت تاسیس شده در جمهوری چک
- قیمت های پایین در کشور جمهوری چک
- هزینه های اداری و وکالتی بسیار پایین برای تاسیس شرکت و آماده کردن پرونده اقامت


معایب :

- اجباری بودن آدرس دفتر برای تاسیس شرکت و در نتیجه داشتن هزینه ماهانه حدود 50 الی 100 یورو
- اجباری بودن گواهی اسکان که نشان دهنده محل اسکان متقاضی و همراهان وی باشد. داشتن هزینه ماهانه این بخش از 250 تا 1000 یورو با توجه به نوع منزل مسکونی
- الزام به وجود فعالیت در شرکت تجاری به منظور دریافت اقامت 2 ساله و تمدید برای اقامت 5 ساله . (ثبت شرکت سوری به منظور دریافت اقامت امکان پذیر نخواهد بود)
- برای دریافت پاسپورت جمهوری چک دانستن مدرک زبان جمهوری چک الزامی خواهد بود.

 

 

موسسه حقوقی و بین المللی سام نماینده هلدینگ اینوید

بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی در ایران

 

**جهت مشاوره حضوری با کارشناسان ما با شماره  86087195 - 86087214 ازساعت 9 الی 18 در تماس باشید. **

 

مشاوره رایگان