× franchisor.ir

تحصیل در اروپا

سالانه هزاران دانش آموز و دانشجو از کشور های مختلف بخصوص کشور های آسیایی، برای ادامه تحصیل راهی کشورهای اروپایی می شوند، تحصیل در اروپا از مزایای زیادی برخوردار است که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

- هزینه مناسب دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای دنیا (تحصیل در اروپا)

- امکان گرفتن بورسیه تحصیلی

- تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف

- قابلیت ادامه تحصیل با داشتن مدارک معتبر دانشگاه های دولتی ، آزاد و کلیه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم

- تحصیل در معتبر ترین و با کیفیت ترین دانشگاه های اروپا و مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایران

- امکان اخذ اقامت و داشتن اجازه کار

- دریافت پذیرش در تمام سال

- هزینه ی مناسب نسبت به نقاط دیگر جهان

- ویزای شینگن و امکان سفر به تمام کشورهای حوزه شنگن
تحصیل در اروپا

 نکات مهم در مورد تایید مدارک تحصیلی ایرانی جهت تحصیل در اروپا

جهت ارائه درخواست ویزا و برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کشورهای حوزه شینگن لازم است ترجمه مدارک دبیرستانی و دانشگاهی خود را به تایید سفارتخانه های کشور مورد نظر در ایران برسانید. برای این منظور مدارک باید توسط مترجم رسمی دادگستری ایران ترجمه شده و به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ایران برسد.

به منظور طی کردن روند درخواست شما بدون مشکل لطفا مدارک خود را به صورت کامل و دقیق ارائه نمایید،درخواست های ناقص بلافاصله رد می گردند.

تحصیل در اروپا رایگان

با توجه به افزایش استقبال و درخواست مردم دنیا و بخصوص آسیا در ارتباط با تحصیل در اروپا از مدتی پیش سیاست بدین گونه قرار گرفته که تحصیل رایگان برچیده شده و تحصیل با پرداخت شهریه جایگزین آن گردیده و کشورهای مختلف اروپایی در این راستا قدم برداشته اند.

ولی در حال حاضر هنوز در کشورهای نروژ ، فنلاند و آلمان تحصیل به صورت رایگان امکانپذیر است و در بعضی کشورها مانند اتریش نیز هزینه تحصیل بسیار پایین می باشد.

تحصیل در اروپا / اتریش

زبان رسمی و رایج کشور اتریش ، آلمانی می باشد و به منظور تحصیل در اتریش ، متقاضی در اغلب مواقع باید مسلط به زبان آلمانی باشد ( اما نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد ). البته امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در رشته های خاصی فراهم شده است.

زمان درخواست پذیرش دانشگاه جهت تحصیل در این کشور برای ترم تابستانی تا اول فوریه یا آخر ژانویه و برای ترم زمستانی تا اول سپتامبر یا آخر آگوست می باشد.

برای تحصیل در اتریش فرد باید 12 سال کامل را در داخل کشور تحصیل کرده باشد و اگر شخصی دیپلمه باشد نمی تواند مستقیما برای دانشگاه های اتریش اقدام نماید و لازم است قبولی در کنکور دانشگاه را داشته باشد تا بتواند برای کالج اقدام کند.

در اتریش حدود 18 دانشگاه و 110 مرکز آموزشی وجود دارد، بهترین دانشگاه این کشور دانشگاه وین است که دارای رتبه ی 84 در جهان و رتبه 15 در اروپا می باشد.

شخصی که با ویزای دانشجویی در کشور اتریش اقامت دارد اجازه کار در این کشور را  نخواهد داشت وتنها با شرط درخواست کارفرما برای کارآموزی می تواند اجازه کار موقت یا نیمه موقت تا سقف حدودا 340 یورو در ماه حقوق دریافت کرد.

تحصیل در اروپا / آلمان

آلمان بعد از امریکا و انگلستان سومین کشوریست که متقاضیان تحصیل خارجی رشته های کارشناسی ارشد را به خود جلب می کند، به طور کلی 37 درصد از دانشجویان دانشگاه های آلمان را دانش پژوهان آسیایی تشکیل می دهند.

بر اساس آخرین گزارشات " وزارت مرکزی آموزش و پژوهش آلمان " ، شمار دانشجویان خارجی که در سال 2014 در دانشگاه های آلمان ثبت نام کرده اند به بیش از 300 هزار تن رسیده است که این رقم نسبت به سال 2013 حدودا 19 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

رشته های فنی دانشگاه های آلمان نسبت به دیگر رشته ها قوی تر هستند و از امکان پیشرفت بیشتری برخوردار می باشند. افرادی که در آلمان در رشته های فنی و مهندسی فارغ التحصیلمی شوند قادر خواهند بود که ویزای کار آلمان را نیز دریافت نمایند، هم چنین مدارک دانشگاهی کشور آلمان مورد پذیرش اکثر کشورهای جهان می باشد.

اکثر دانشگاه های آلمان جهت تحصیل در اروپا در مقطع کارشناسی رایگان هستند اما دانشجویان متقاضی باید به زبان آلمانی در سطح مدرک B1  و B2 تسلط داشته باشند. در آلمان برعکس اتریش ارائه ی مدرک زبان آلمانی الزامی می باشد.

در مقطع فوق لیسانس تعداد اندکی از رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود که در این صورت ارائه ی مدرک زبان انگلیسی لازم می باشد که معمولا IELTS 6.5  به بالا مورد نیاز است.

برای شروع ترم زمستانی، شما باید درخواست خود را تا تاریخ 15 ژوئیه هرسال ارائه نمائید، در صورتیکه مایل به شروع تحصیل در ترم تابستان هستید، مهلت ارائه درخواست شما 15 ژانویه می باشد.

 تحصیل در اروپا

 تحصیل در اروپا / نروژ

نروژ از جمله کشورهای اروپایی ست که هم چنان امکان تحصیل رایگان را برای متقاضیان فراهم کرده است،  با این تفاوت که برخلاف کشورهای آلمان ، اتریش ، فنلاند و فرانسه زبان تدریس اغلب رشته های خود را انگلیسی قرار داده است.
با توجه به آب و هوا و شرایط جغرافیایی نروژ این کشور از شرایط زندگی دشوارتری نسبت به سایر نقاط اروپا برخوردار می باشد  و به همین علت اکثر افرادی که برای تحصیل در کشور اتریش اقدام می کنند قصد دارند که برای مقاطع بالاتر در کشورهایی نظیر امریکا ، کانادا و سوئد ادامه تحصیل دهند.
هم چنین کشور نروژ بازار کار مناسبی برای رشته های مهندسی نفت و گاز ، مکانیک ، برق ، معماری و رشته های مربوط به عرصه دریا می باشد زیرا با توجه به نزدیکی این کشور به قطب شمال و نزدیکی به مناطق دریایی و نفت خیز فارغ التحصیلان می توانند با حقوق بسیار بالا مشغول به کار شوند.
برای اقدام تحصیلی در نروژ نیازی به کمک و مشاوره هیچ موسسه ای نیست و انجام تمامی مراحل از ابتدا تا دریافت ویزا و ورود به کشور توسط خود شخص امکانپذیر است.

نخستین مرحله برای پذیرش ، فراهم نمودن مدرک زبان انگلیسی IELTS  یا TOFEL  می باشد زیرا دریافت پذیرش مشروط  یا بدون ارائه ی مدرک زبان در سطح دانشگاه های نروژ غیر ممکن است .

برای ارزشیابی مدارک تحصیلی و معادل سازی و انتقال مدارک برای تحصیل در نروژ ، مدارک باید به ( Norwegian Agency For Quality Assurance In Education – NOKUT) فرستاده یا با دانشگاه های مربوطه مکاتبه شود. زمان ارسال مدارک هم برای ترم های پاییزه از 15 ژانویه تا 15 مارچ است اما مدارک باید زودتر از این تاریخ ارسال شود.

شروع دوره ها از اواسط آگوست و پایان آن در اواسط  ژوئن است . مدت دوره های تحصیلی برای لیسانس 3 سال ، فوق لیسانس 2 سال و دوره دکترا 3 سال است و شهریه هر ترم در حدود 300 تا 600 کرون است ( واحد پول نروژ یورو نمی باشد )
مشهورترین دانشگاه های نروژ عبارتند از : دانشگاه اسلو ، دانشگاه ترونهایم NTNU  ،  دانشگاه برگن و دانشگاه استاونگر

تحصیل در اروپا / مجارستان

دانشگاه ها و موسسات عالی کشور مجارستان ، دارای اعتبار و رتبه ی جهانی می باشند. لازم به ذکر است که این دانشگاه ها از مراکز مهم آموزشی و تحقیقاتی در رشته های ریاضی و مهندسی در بین کشورهای جهان به شمار می رود.
ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور منوط به قبولی در آزمون ورودی می باشد و هم چنین دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در مجارستان پس از گذراندن دوره های پری پارتیکوس و آموزش زبان انگلیسی وارد دانشگاه های مجارستان می شوند.

زبان تدریس و تحصیل در دانشگاه های مجارستان انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی و مجاری می باشد و زمان شروع کلاس ها در ترم پاییز ( از سپتامبر تا ژانویه ) و ترم بهار ( از فوریه تا ژوئن ) می باشد .

دانشگاه فنی مجارستان تنها دانشگاه شش زبانه اروپا می باشد که رشته های فنی و مهندسی را به شش زبان انگلیسی ، فرانسه ، اسپانیایی ، ایتالیایی ، آلمانی ، مجاری و روسی ارائه می نماید و دانشجویان مختار به انتخاب زبان تحصیلی خود می باشند. این دانشگاه دارای راکتور تحقیقاتی بوده و دانشجویات فیزیک می توانند برای تحقیقات از امکانات این دانشگاه بهره ببرند.

دانشگاه فنی بوداپست مجارستان جزو دانشگاه های برتر جهان می باشد و اساتید برجسته ای در آن مشغول به تدریس می باشند و همچنین اساتید این دانشگاه 9 جایزه ی نوبل را به خود اختصاص داده اند.

زمان ثبت نام برای متقاضیان کارشناسی در دانشگاه های مجارستان و دوره های پیش دانشگاهی حداقل یک ماه قبل از شروع ترم و برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حداقل 3 ماه قبل از آغاز ترم می باشد .

دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان عبارتند از : دانشگاه علوم پزشکی سملوایز ، دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی ، دانشگاه علوم پزشکی پچ ، دانشگاه فنی مهندسی دبرسن ، دانشگاه فنی مهندسی بوداپست ، دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس ، دانشگاه علوم کشاورزی گودولو و دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست / کوروینوس که همگی این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد .
هزینه های تحصیل نیز با توجه به نوع رشته ، دانشگاه مورد نظر و شهری که دانشگاه در آنجا واقع است ، از 7000 تا 17000 دلار متغییر است.


 تحصیل در اروپا

 تحصیل در اروپا / ایتالیا

ایتالیا سومین کشور دنیا و نخستین کشور در اروپا از نظر سهولت در پذیرش برای متقاضیان تحصیل می باشد که البته تحصیل در آن مستلزم پرداخت هزینه می باشد . در ایتالیا دانشگاه های ممتاز و دولتی بی نظیری هم چون دانشگاه های ساپییزا ، بولونیا ، پلی تکنیک میلان ، تورین و بسیاری دیگر با رتبه های جهانی بسیار مناسب وجود دارند.

با توجه به اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا ، بسیاری از رشته های تحصیلی در ایتالیا به صورت بین المللی و با مشارکت دانشگاه های برجسته اروپایی و امریکایی برگزار و درجات علمی از تمامی دانشگاه های مشارکت کننده صادر می شود.
یک ویژگی مهم و خاص تحصیل در ایتالیا ، وجود کمک هزینه های 2500 و 5000 یورویی در سال برای متقاضیان ایرانیست که فارغ از معدل و شرایط فارغ التحصیلی شان می توانند از استان محل تحصیلشان در ایتالیا دریافت نمایند. این بورسیه ها از انواع بورسیه های دانشجویان ممتاز مجزا است و احتمال دریافت آن توسط متقاضیان ایرانی بسیار بالاست .

تحصیل در ایتالیا هم به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی امکانپذیر است و دانشجو می تواند بدون هیچ مدرک زبانی در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل نماید . هم چنین سفارت ایتالیا در تهران هرساله کلاس های زبان ایتالیایی برگزار می کند که در آن در طول 3 ترم ، سه کتاب (Espresso) تدریس می شود که هر ترم شامل 33 جلسه ی 2 ساعته و 3 روز در هفته می باشد و متقاضیان در صورت کسب 90% نمره ( 160 از 200 ) در امتحانات می توانند جهت اخذ ویزای ایتالیا معرفی شوند .

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا متغییر و به طور میانگین از 320 تا 3200 یورو در سال بوده و برای دانشجویان بین المللی نیز هزینه های تحصیل یکسان می باشد . میانگین شهریه 2000 یورو در سال است که قابلیت کاهش به 500 یورو در سال را دارد.

شروع دوره دانشگاه های ایتالیا در ترم اول ( پاییز ) از ماه سپتامبر و در ترم دوم ( بهر ) در ماه مارس است . همچنین مهلت پذیرش ترم اول از دسامبر ( اواسط آذر ماه ) تا اواسط  ژوئن ( اواخر خرداد ماه ) برای متقاضیان تحصیل در ترم اول و از ژوئیه ( اواخر تیر ماه ) تا اواخر نوامبر ( آذر ماه ) می باشد.

تحصیل در اروپا / اسپانیا

اسپانیا با داشتن دانشگاه هایی با رتبه زیر 400 باعث شده که به مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل بدل شود. از مهم ترین مزایای تحصیل در اسپانیا می توان به هزینه ی بسیار کم آن اشاره نمود و هم چنین دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترا می توانند از بورس های تحصیلی  نیز بهره مند شوند.

اسپانیا دارای یکی از بهترین زیر ساخت های تحصیلی و آموزشی در دنیا می باشد و بسیاری از علاقه مندان از سراسر دنیا مانند کشورهای امریکا، کانادا، انگلستان و... به این کشور آمده و از امکانات آموزشی آن بهره مند می شوند. قدیمی ترین و مهم ترین موسسات علمی و پژوهشی اروپا در اسپانیا واقع شده اند.

زبان اسپانیایی زبان 30% از مردم دنیا می باشد که با تحصیل در این کشور امکان آموزش این زبان برای دانشجویان فراهم می شود هم چنین اکثر دانشگاه های اسپانیا که به زبان اسپانیایی تدریس می کنند دوره هایی به زبان انگلیسی و فرانسوی نیز ارائه می نمایند. به علاوه ارائه تعداد زیادی از رشته ها به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از عوامل دیگریست که باعث جذب دانشجویان بین المللی در این کشور گردیده است.

دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا (اسپانیا) رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی باید در ابتدا مدارک خود را مورد ارزیابی و تایید وزارت بهداشت و آموزش پزشکی اسپانیا قرار داده و سپس اقدام به ثبت مدرک پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و یا دامپزشکی خود در وزارت علوم کشور اسپانیا کنند، پس از دریافت تاییدیه مدارک پزشکی و دامپزشکی عمومی ، داوطلبان می توانند در رشته های تخصصی خود در دانشگاه های اسپانیا اقدام نمایند که مدت این پروسه معمولا 6 ماه است.

تحصیل در اروپا / هلند

هلند کشوریست که به دلیل مزایا و امکانات گسترده از جمله رفاه و تامین اجتماعی مناسب ، امکان کار همزمان با تحصیل و هم چنین کار پس از فارغ التحصیلی بسیار مورد توجه و استقبال متقاضیان تحصیلی در اروپا قرار دارد. تحصیل در دانشگاه های هلند رایگان نیست اما به میزان قابل توجهی پایین تر از هزینه های تحصیلی درکشورهایی هم چون استرالیاست و چنانچه متقاضی حتی یک سال در این کشور تحصیل کرده باشد حق برخورداری از ویزای کار برای وی فراهم می شود.

زبان تحصیل در هلند بر اساس رشته تحصیلی ، هلندی یا انگلیسی می باشد و تعداد دوره های زبان انگلیسی در مقاطع بالاتر از کارشناسی به تدریج افزایش پیدا می کند. برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن مدرک آیلتس آکادمیک 6 یا تافل 550 لازم است .

تحصیلات دانشگاهی هلند در دانشگاه ها و مدارس عالی حرفه ای Hoger Beroepsonderwijs – HSO )  ) امکانپذیر است  و این مراکز آموزشی شامل 13 دانشگاه ، 75 مدرسه عالی حرفه ای (HBO) و 5 موسسه آموزش عالی که شامل دوره های تحصیلات تکمیلی است ، می باشند.

شرط ورود به دانشگاه ها داشتن دیپلم مقدماتی دانشگاه (VWO) و شرط ورود به مدارس عالی حرفه ای (HBO) دیپلم متوسطه پیشرفته (HAVO) است، دانشجویانی که این مدرک را نداشته باشند با حداقل سن 21 سال می توانند برای رفتن به دانشگاه ، امتحان ورودی (Colloquium) را بگذرانند.

اکثر دانشجویان دوره دکترا کارمند دانشگاه یا موسسات تحقیقاتی هلند به حساب می آیند و در واقع دوره دانشجویی برای آن ها شغل محسوب می شود و حقوق نسبتا خوبی نیز دریافت می کنند، اما برای استخدام شدن مدرک کارشناسی ارشد مورد تایید دانشگاه و وزارت کار هلند ضروری است.

شهریه ی دانشگاه های هلند سالانه حدود 4000 تا 15000 یورو و در بعضی از رشته ها 30000 یورو می باشد .

مهلت ثبت نام بسته به دانشگاه، مقطع و حتی رشته تحصیلی بسیار متغیر است (اول ژانویه تا آخر ژوین). در تعدادی از رشته ها پذیرش برای بار دوم در ماه ژانویه یا فوریه نیز انجام میشود که مدارک باید چند ماه قبل به دانشگاه تحویل داده شود. پیشنهاد میشود دانشجو در اسرع وقت نسبت به تشکیل پرونده اقدام نماید تا گزینه های بیشتری برای درخواست پذیرش داشته باشد. سال تحصیلی معمولاً از نیمه اول ماه سپتامبر آغاز میشود.

تحصیل در اروپا / فرانسه

فرانسه با بیش از 170.000 دانشجوی غیر فرانسوی و بیش از 3000 موسسه ی آموزشی رایگان مورد توجه متقاضیان تحصیلیبخصوص ایرانیان بوده است. این کشور هر ساله بیش از 23% از بودجه ی ملی خود را به آموزش اختصاص می دهد. وجود بیش از 3000 موسسه شامل 90 دانشگاه ، 240 مدرسه عالی مهندسی ، 230 مدرسه عالی بازرگانی و 2000 موسسه متشکل از مدارس عالی هنر و معماری ، آموزش های پیراپزشکی و ... نشان از اهمیت دادن این کشور به آموزش و تحصیلات عالی است.

تحصیل در کشور فرانسه رایگان است و از آنجایی که نزدیک به 200 میلیون نفر در جهان به زبان فرانسه تکلم می کنند آشنایی و تسلط به این زبان دسترسی آسان به بیش از 47 کشور را ممکن می سازد. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه ها باید براین زبان تسلط داشته باشند و امتحان TCFیا DELF را گذرانده باشند. امتحانTCF ، دو سال  اعتبار دارد که پس از این مدت اعتبار آن از بین می رود اما اعتبار امتحان DELF، پایان نخواهد یافت و درنتیجه حداقل مدرکی که شما به آن احتیاج خواهید داشت مدرک B1 می باشد اما این مدرک نیز به تنهایی برای تحصیل در دانشگاه کافی نیست.

پس از ثبت نام دریك موسسه آموزشی دانشجویان خارجی امكان دارند تحت نظام دانشجویی تامین اجتماعی شوند و در صورتی كه بورسیه نباشند قانون فرانسه به آنان اجازه كار حداكثر تا ۸۸۴ ساعت در سال یا ۸۴ ساعت در ماه می دهد، به شرط آنكه مجوز موقت كار را اخذ كرده باشند.

از اولین سال شروع تحصیلات دانشگاهی، امكان اخذ مجوز موقت كار با اعتبار حداكثر ۹ ماه قابل تمدید وجود دارد. برای تعطیلات دانشگاهی این مجوز با اعتبار ۳ ماهه صادر می شود.

درخواست اخذ مجوز موقت كار باید به اداره منطقه ای كار، پیشه و آموزش حرفه ای (بخش پرسنل خارجی) محل سكونت ارائه گردد. جهت ارائه مدارك باید شخصاً به این اداره مراجعه كنید چرا كه انجام این امر از طریق پست امکان پذیر نیست.

اگر شخصی به مدت 7 سال متوالی در فرانسه زندگی کند (چه از طریق ویزای کار و چه تحصیلی) می تواند اقامت فرانسه را اخذ نماید.

گذراندن دوره های زبان امکان اخذ ویزای یکساله ی دانشجویی را برای متقاضی فراهم می کند و سپس می توانند در رشته های دانشگاهی مورد نظر خود ادامه ی تحصیل دهند.

زمان پذیرش در مقطع لیسانس یا برای مدارس معماری در ماه ژانویه هر سال و برای دوره فوق لیسانس در ماه های فوریه و مارس می باشد.

تحصیل در اروپا / سوئیس

با توجه به امکانات و رفاه بالای کشور سوئیس، این کشور شرایط بسیار سختی را برای مهاجران در نظر گرفته است که می توان گفت این شرایط تقریبا جزو سخت ترین شروط مهاجرتی و اقامتی در حوزه ی کشورهای اروپا می باشد. سوئیس از نظرامنیت مالی و همچنین میزان پائین جرائم جزو امن ترین کشورهای دنیا محسوب می شود.

سوئیس دارای 10 دانشگاه و 2 دانشگاه پلی تکنیک دولتی می باشد.

بیشتر دانشجویان خارجی در سوئیس در مقطع Ph.D تحصیل می کنند که در حدود 27/6 درصد از دانشجویان سوئیسی را تشکیل می دهند و در مجموع حدود 135.000 دانشجو در این کشور در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می باشند.

سوئیس در میان کشورهای اروپایی بیشترین میزان اختراعات ثبت شده و جوایز نوبل را داراست همچنین دوره های تحصیلی به سه زبان آلمانی ، فرانسوی و انگلیسی برگزار می شوند که معمولا دوره های انگلیسی در مقاطع بالاتر ارائه می گردد.

تحصیل در سوئیس مناسب افرادیست که به صورت دائم قصد مهاجرت به اروپا را ندارند  بلکه هدفشان صرفا ادامه ی تحصیل و مهاجرت مقطعی است. متقاضیان تحصیل در سوئیس باید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظرشان در سوئیس ارائه دهند و در صورت قبولی درخواستشان از سوی دانشگاه می تواند در این کشور تحصیل کنند و در صورتیکه دانشگاه برایشان اجازه نامه ارسال نکند نمی توانند از ویزای تحصیلی استفاده نمایند و همچنین متقاضیان باید توجه داشته باشند که با ویزای توریستی اجازه تحصیل در این کشور را ندارند، صدور ویزا بعد از دریافت نامه از دانشگاه و ارائه به سفارت در حدود 8 هفته طول خواهد کشید و زمان اعتبار ویزا نیز تا پایان تحصیلات متقاضی می باشد.

طول دوره لیسانس در سوئیس 4 سال و مجوز کار برای این دوره 10 ساعت در هفته می باشد که در دوره ی فوق لیسانس به 20 ساعت افزایش پیدا می کند و در دوره دکترا این مدت به 30 ساعت در هفته می رسد.

تحصیل در اروپا / یونان

کشور یونان با توجه به قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص که به عنوان دروازه اروپا از آن یاد می شود بسیار مورد توجه قرار دارد، این موقعیت خاص سبب شده است که شرکت های چند ملیتی بسیاری در این کشور سرمایه گذاری کنند و زمینه مناسبی برای اشتغال دانشجویان فراهم شود. همچنین دانشگاه های یونان از نظر تبادل علمی اساتید و دانشجویان ارتباط بسیار خوبی با سایر کشورهای اروپایی دارند، موارد یاد شده سبب شده که سالانه تعداد زیادی دانشجو برای تحصیل راهی این کشور شوند.

تحصیلات عالی در یونان به دو بخش تقسیم می شود که عبارتد از : تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات فنی.

تحصیلات دانشگاهی از طریق دانشگاه ها، مدارس پلی تکنیک، مراکز عالی هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد یونان ( که دانشگاه مکاتبه ای می باشد ) قابل ارائه می باشند و تحصیلات فنی نیز از طریق مراکز آموزش عالی فنی.

اگر افراد خارج از کشور یونان برای تحصیل در دانشگاه های یونان درخواست بدهند و اتباع غیر از اتحادیه اروپا باشند باید ویزای تحصیلی دانشجویی برای ورود به این کشور و تحصیل در آن اخذ نمایند.

زبان تدریس اغلب شهرها و دانشگاه ها در مقطع کارشناسی به زبان یونانی که زبان رسمی و ملی این کشور است می باشد و برای دانشجویان خارجی دوره های آموزشی زبان یونانی برگزار می شود که هزینه های آن توسط خود دانشجویان پرداخت می گردد، همچنین یونان دارای 24 دانشگاه و 16 موسسه ی آموزش عالی فن آوری می باشد.

هزینه ی تحصیل برای دانشجویان مقیم اتحادیه ی اروپا رایگان می باشد و این دانشجویان از پرداخت شهریه به دانشگاه های دولتی و کالج ها معاف هستند، اما دانشجویان خارجی سایر کشورها موظف به پرداخت هزینه ها و شهریه ها می باشند.

 ** جهت دریافت مشاوره تلفنی و حضوری با کارشناسان ما با شماره های 86087214 - 86087195 ازساعت 9  الی 18 در تماس باشید. **

 

مشاوره رایگان