× franchisor.ir

 راه های اخذ اقامت بلژیک
بلژیک

 زندگی در بلژیک ، اقامت خانوادگی بلژیک ، امنیت اجتماعی بلژیک، شهروندی و پرداخت مالیات در بلژیک برای یک شهروند غیر اتحادیه اروپا!
بلژیک کشوری جذاب برای شهروندان غیر اروپایی که مایل به ایجاد کسب و کار خود در اتحادیه اروپا هستند، بلژیک با داشتن زیرساخت های عالی و کیفیت بالای زندگی برای افراد حرفه ای که می دانند چگونه کار کنند و حرفه خاصی دارند بسیار مناسب است، دریافت شهروندی بلژیک بطور خاص نیاز به اقامت در این کشور برای مدت خاصی دارد، شهروندان غیر اتحادیه اروپا جهت دریافت اقامت باید به مقامات بلژیکی ثابت کنند که منابع مالی کافی برای این منظور دارند، روند دریافت اقامت بلژیک به این صورت است که در ابتدا اقامت یک ساله و پس از چند بار تمدید، اقامت پنج ساله دریافت می کنید ، این امر در نهایت منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می شود.

برای اخذ اقامت بلژیک لازم است که تمکن مالی و یا فعالیت اقتصادی خود را از طرق زیر به این کشور ثابت کنید :

اقامت بلژیک از طریق دریافت کارت حرفه ای

• شایع ترین روش جهت اخذ اقامت بلژیک گرفتن کارت حرفه ای (Professional-Card) می باشد ، در این روش شما بعنوان یک فرد یا نماینده قانونی یک شرکت یا انجمن، فعالیت حرفه ای خود را در کشور بلژیک شروع می کنید ، ترجیحا این نوع سرمایه گذاری بهتر است در چارچوب ثبت یک شرکت و ایجاد کسب و کار در کشور بلژیک باشد، در این روش شرکت شما ملزم به پرداخت مالیات به کشور بلژیک است، با انجام این کار کشور بلژیک برای شما کارت حرفه ای صادر می کند که به واسطه آن قادر به دریافت اقامت بلژیک خواهید شد. برای گرفتن کارت حرفه ای جهت مدیریت شرکت، حداقل سرمایه استاندارد قانونی مورد نیاز شما 200.000 یورو می باشد، افرادی که کارت حرفه ای را دریافت می کنند بطور اتوماتیک می توانند یک ویزای طولانی مدت بگیرند که در نهایت منجر به گرفتن اقامت دائم کشور بلژیک برای آنها می شود.
در این روش پروژه کاری شما از نظر اقتصادی مورد ارزیابی قرار می گیرد که در نتیجه این بررسی پروژه شما باید پاسخی به نیازهای اقتصادی ، ایجاد شغل، سرمایه گذاری، تاثیر اقتصادی سودمند بر شرکت های واقع در بلژیک ، صادرات و یا نوعی نوآوری و تخصص برای کشور بلژیک داشته باشد ، پروژه شما همچنین می تواند از لحاظ اجتماعی ، فرهنگی ، هنری و یا ورزشی مورد ارزیابی قرار گیرد.
اگرچه استاندارد کارت های حرفه ای پنج ساله است اما در ابتدا کارتی آزمایشی با اعتبار دو سال برای شما صادر می شود این می تواند تا زمانی باشد که شما تعهدات قانونی خود را برآورده سازید.

اقامت تمکن مالی بلژیک

• روش دیگر برای دریافت اقامت بلژیک ثابت کردن تمکن مالی خود به آن کشور است، در این روش با داشتن حساب بانکی و سند ملکی می توانید تمکن مالی خود را به کشور بلژیک ثابت کنید و نشان دهید که، بدون کار کردن قادر به زندگی در کشور بلژیک خواهید بود ، با اثبات تمکن مالی، این کشور برای شما کارت ثروت (Wealth-Card) صادر می کند، که به واسطه آن قادر به دریافت اقامت بلژیک خواهید شد. در این روش برای اثبات تمکن مالی حداقل سرمایه لازم 800.000 یورو است که از این مبلغ اصولا 500.000 یورو ارزش ملک و 300.000 یورو سپرده بانکی شخص می باشد،
افراد دارای کارت ثروت نگرانی بابت پرداخت مالیات نداشته باشند ، کشور بلژیک با افراد سرمایه دار که کار نمی کنند بسیار مهربان است و اصولا مالیات خالص یا مالیات بر سود سهام به سرمایه و دارایی های آن ها اعمال نمی شود.

اقامت کاری بلژیک

• از دیگر روش های اخذ اقامت بلژیک پیدا کردن کار در کشور بلژیک است که در این صورت باید بین شما و کارفرمای بلژیکی مجوز کار و استخدام صادر گردد ، که از این طریق شما می توانید اقامت بلژیک را دریافت کنید،
در این حالت 3 نوع مجوز کار در کشور بلژیک وجود دارد که عبارتند از :
1. اجازه کار نوع A که اجازه می دهد برای هر کارفرما بطور نامحدود کار کنید،
2. اجازه کار نوع B که به شما اجازه می دهد برای یک کارفرمای خاص یک سال کار کنید و این قابل تمدید است ،
3. اجازه کار نوع C که به شما اجازه می دهد که اگر بطور موقت در این کشور زندگی می کنید، مثلا بعنوان دانش آموز ، برای هر کارفرما به مدت یک سال کار کنید و این نیز قابل تمدید می باشد ،
همانطور که می دانید در اکثر کشورهای اروپایی جهت تامین مالی بهداشت ، سیستم بازنشستگی و مالیات مبالغی از کارفرما دریافت می شود که میزان این مبالغ به شرایط اشتغال بستگی دارد ، برای مثال هر کارفرما 45% از حقوق کارمندش را باید برای این هزینه ها پرداخت کند که از این میزان تنها حدود 13 درصد را خود کارمند پرداخت می کند و علاوه بر این با توجه به موقعیت شخصی فرد، به حقوق وی مالیات نیز تعلق می گیرد که پرداخت آن نیز توسط کارمند صورت می گیرد.

با توجه به اینکه مالیات در نظر گرفته شده این کشور برای اشخاص غیر اتحادیه اروپا مبلغ چشمگیری است ، کشور بلژیک راه هایی برای کم کردن میزان این مالیات برای افراد غیر اروپایی قرار داده است.

 ** جهت دریافت مشاوره تلفنی و حضوری با کارشناسان ما با شماره های 86087214 - 86087195 ازساعت 9  الی 18 در تماس باشید. *

مشاوره رایگان